Ønsker du å annonsere på Facebook?
Skap vekst i bedriften gjennom Facebook
Vi i Digital MedieXpert hjelper bedrifter daglig med å nå ut til potensielle kunder gjennom varierte kampanjer i Facebook. Gjennom denne kanalen kan din bedrift oppnå spesifikke mål.
Facebook er en sosial mediekanal som blir brukt av milliarder av mennesker globalt til kommunikasjon mellom familie, venner, men også bedrifter. I Norge har 3 542 000 registrert Facebook profil. (Kilde: IPSOS markedsundersøkelse fra Q2-2020)
Opprette Facebook bedriftsside
For å kunne annonsere i Facebook må det først opprettes en bedriftsside med deres firmanavn. Noe som i utgangspunktet er for tiden gratis for alle og kan settes opp på bare noen få minutter. Det eneste som kreves er at du må ha en privat Facebook profil som denne bedriftsprofilen skal være knyttet til. Videre handler det om å sikre at bedriftsprofilen er komplett og presenterer din virksomhet på en profesjonell måte. Det er ofte her mange bedrifter benytter seg av vår erfaring og kompetanse.
Annonsere i Facebook
Etter at en komplett Facebook bedriftsside er klar kan du annonsere for å nå ut til din målgruppe. Vi tørr å påstå av erfaring at det ikke er nok med å bare ”trykke” på å fremme et innlegg for å oppnå best mulig resultat. Vi i Digital MedieXpert har flere punkter i sjekklisten vi går gjennom før Facebook annonsen legges ut.
- Mål med kampanjen? Flest mulig nye henvendelser eller merkebevissthet?
- Hvem er målgruppen?
- Vurdere passende tidspunkt for annonsering.
- Bestemme enheter hvor annonsen skal vises slik som mobil, nettbrett og PC.
- Aktuelle geografiske områder hvor annonsen skal vises.
- Bestemme totale maks budsjettet – Det blir aldri brukt mer enn hva som er avtalt.
- Bestemme tidsperiode for når annonsen skal kjøres.
- Bestemme format til annonsen, slik som: Bilde, video eller flerbildeformat.
- Hvordan er utformingen til annonsen?
- Er annonsen interessevekkende nok?
- Er det riktig valg av ord og bilder?
- Annonsen følges opp og redigeres underveis ved behov.
- Resultatene måles både underveis og når kampanjen er over.
Her er et eksempel på resultat for en Facebook kampanje vi kjørte for vår kunde:
Du har kanskje en Facebook-profil allerede? Kanskje du allerede legger ut annonser på facebook, men får ikke nok respons fra potensielle kunder?
Våre Facebook eksperter gjør alltid et grundig forarbeid med Facebook kampanjer og kan vise til mange suksesshistorier. Legg gjerne inn ditt telefonnummer i skjemaet under så blir du kontaktet av en hyggelig medierådgiver.
Bli oppringt/
Vi kan hjelpe din bedrift med markedsføring gjennom Facebook.
Telefonnummer: |
Bli oppringt/
Vi kan hjelpe din bedrift med markedsføring gjennom Facebook.
Telefonnummer: