Skap vekst i bedriften med Google Ads

Vi er en sertifisert Google partner bedrift og gjennom oss kan du nå ut til potensielle kunder når de søker etter dine tjenester eller produkter i Google Søk og på Google Maps. Du betaler bare for resultater, for eksempel når noen klikker for å besøke nettstedet ditt eller ringer til bedriften din.

Hver eneste dag blir Google brukt som en søkemotor for å søke etter hva enn man skulle trenge; om det da er dine favoritt sko, klær, bøker eller tjenester som rørlegger, elektriker eller tømrer i ditt lokale området. Mange søker også direkte på firma / organisasjon der søkeren har til hensikt å finne kontaktopplysninger til bedriften.  Google Ads, som tidligere også ble kalt Google Adwords, er et annonseringsverktøy som gjør det mulig å kjøpe bedre synlighet i Google søk. Slik form for digital markedsføring er veldig aktuell for virksomheter som ønsker å komme i kontakt med nye potensielle kunder. 

Oppsett av Google Ads

Hvor godt din bedrift lykkes med Google Ads handler ofte om selve oppsett av kampanjen med flere små detaljer.

Vi i Digital MedieXpert gjør alltid et grundig forarbeid med kartlegging av aktuelle søkeord ved hjelp av et verktøy fra Google for søkeordsanalyse. Videre bestemmes målgruppe basert på geografisk nedslagsfelt. Det er ingen begrensninger i søkeord eller geografi. Vi velger også tidspunkt for når på døgnet annonsen skal vises og på hvilke enheter.

Når søkeordene er på plass bestemmes annonsegrupper og vi skriver annonsetekster som vil gi et kostnadseffektivt resultat.

Bilde under viser Google Ad Manager som er en plattform vi bruker for oppbygging av annonser og utveksling av kampanjer

Du kan selv bestemme budsjett

Google er svært opptatt av å gi brukerne sine relevante søkeresultat. Google Ads fungerer kort fortalt som en auksjon der både kvaliteten på annonser og nettstedet deres (kvalitetspoeng), samt hva du er villig til å betale (bud) er med på å bestemme annonseplasseringen. Med budsjett menes maks grense for hvor mye du ønsker å bruke på Google Ads pr mnd. Beløpet vil aldri overstige et avtalt budsjett.

Eksempel case hos oss for en tannklinikk i Jessheim:

De har et budsjett på 5000,- pr mnd. og mål om å få 15 nye pasienter. Snitt klikkpris til deres nettside gjennom Google var på 20 kroner per klikk. Da fikk bedriften 250,- relevante klikk til sin nettside og brukte hele budsjettet. Viktig å legge merke til her er at disse klikkene var kun basert på ord og annonsetekster som ble satt opp. Det vil si kun potensielle kunder som søker etter tannlege i deres område vil få se annonsen og ikke de som søker etter vinterdekk 🙂 Kunden er meget godt fornøyd med resultatet og får nye pasienter som de ellers ville gått glipp av!

Rapportering

En gang i måneden får du Google Ads rapport med følgende detaljer:

  • Liste med nøyaktig hvilke ord som ble tastet inn av en bruker på Google søk som førte til klikk på din hjemmeside.
  • Hvor mye hvert eneste søkeord kostet (klikkpris).
  • Hvilke geografiske områder brukeren søkte fra / søkte i.
  • Hvilke enheter ble brukt som PC, mobil og nettbrett.
  • En samlet rapport for antall kroner brukt fra budsjettet med totale klikk og visninger med fra periode til periode.

Vi i Digital MedieXpert har mange års erfaring med Google Ads og kan vise til målbare resultater. Legg gjerne inn ditt telefonnummer i skjemaet under, så tar en av våre hyggelige rådgivere kontakt.

Bli oppringt/

Få satt opp Google Ads kampanje som gir effekt.

 

Telefonnummer:

Jeg tillater at Digital MedieXpert kan lagre og behandle mine personopplysninger.

Bli oppringt/

Få satt opp Google Ads kampanje som gir effekt.

Telefonnummer:

Jeg tillater at Digital MedieXpert kan lagre og behandle mine personopplysninger.